Flors, flors i més flors de sucre

L'Isabel volia regalar, a una amiga que feia 60 anys, un pastís amb moltes flors. Ella ja havia vist un altre pastís que havia fet amb moltes roses de sucre, que podeu veure aquí, i primer me'n va demanar un d'igual.
Però jo crec que cada pastís ha de ser diferent i personal, pel que li vaig proposar posar-li moltes flors diferents, i em consta que el resultat va agradar a l'homenatjada, amb llagrimeta emotiva inclosa.



El pastís era un "Devi'ls food cake" que ja us vaig comentar aquí, farcit amb melmelada de taronja amarga i un punt de buttercream amb pasta de taronja. Però amb una diferència, el vaig fer amb la Thermomix!

La veritat és que encara m'he d'adaptar a les instruccions de la màquina però per ser el primer va sortir força bé. Ara us explico el pas a pas:


Ingredients:

280 gr de farina
1 culleradeta de bicarbonat sòdic
un pessic de sal
150 gr de xocolata de cobertura (mínim 50% de cacau)
250 de mantega a temperatura ambient
220 gr de sucre moré
4 ous
1 culleradeta d'extracte de vainilla pur
250 gr de buttermilk



Preparació:


1 - Prescalfar el forn a 170º i preparar els motlles (en aquest cas vaig fer servir tres motlles de 15 cm de diàmetre) amb mantega i una mica de farina ben espolsada.

2- Preparar el buttermilk, perquè com que jo encara no he sigut capaç de trobar-lo fet, el preparo casolà, posant 250 gr de llet i una cullerada de suc de llimona, i ho deixeu reposar uns 5-10 minuts.

3 - Posar la xocolata al got de la Thermomix, li dones dos cops de Turbo, i després 5 minuts a velocitat 1 (V1) i 37º (perquè es fongui la xocolata).

Si voleu us podeu saltar aquest pas, fondre la xocolata al microones i posar-la després del pas 4

4 - Afegir la mantega i el sucre i programes 2 minuts V3 sense temperatura. Si veieu que no queda ben integrat programeu un minut més.

5 - Continuem a V3, sense temps ni temperatura, i aneu afegint els ous i la vainilla, primer els ous, un a un i esperant que estigui ben integrat abans d'afegir el següent, i per últim hi poseu la vainilla.

6 - Programeu V4, sense temps ni temperatura, i afegiu la farina mesclada amb el bicarbonat i la sal, en tres vegades, alternant-ho amb el buttermilk, començant i acabant amb els ingredients secs.

7 - Repartiu la mescla a parts iguals entre els tres motlles (o al motlle que feu servir) i coeu durant 30 minuts o fins que al punxar-lo quedi el punxó net. Teniu en compte que si feu servir un sol motlle l'haureu de deixar més temps al forn i inclús podeu pujar la temperatura a 180º.



Quan treieu el pastís del forn el deixeu uns 15 minuts al mateix motlle, i quan ja no us cremeu al tocar-lo el podeu desmotllar i deixar-lo refredar completament sobre la reixa del forn.

Quan ja està completament sec, jo acostumo a fer-lo d'un dia per l'altre, el poseu a la nevera ben tapat amb paper film. D'aquesta manera us serà més fàcil tallar-lo i farcir-lo.

Espero que us hagi agradat i fins la propera!


ESTER

Comentaris