Un llibre amb dedicatòria


L'Elisabet és la meva jefa, bé aviat serà la meva ex-jefa perquè es trasllada a treballar en un altre departament.

Ahir, aprofitant que havíem quedat tots els companys de feina per dinar plegats, perquè encara ens devíem el dinar de Nadal, vam fer-li unes quantes sorpreses de comiat.


Entre elles no podia faltar un pastisset! Que jo sé que ella és seguidora nostra i això del dolç li va molt.

Consensuat amb tots els companys del departament vaig fer aquest llibre, que és un pa de pessic de xocolata, dels que ja he fet anteriorment, però que no està de més repetir la recepta, cobert amb ganaché de xocolata i melmelada de maduixa.


Ingredients: (per un motlle de 30x30 cm i em va quedar uns 6 cm d'altura)

12 ous
300 gr de sucre
360 gr de mantega sense sal i a temperatura ambient
150  ml d'oli de girasol o d'oliva suau
600 gr de xocolata fondant per postres
450 gr de farina
3 sobre de llevat en pols
un pessic de sal
3 o 4 cullerades de llet


Preparació:

Preparem i reservem en un bol la farina tamisada, amb el llevat, i la sal.

Fonem la xocolata amb la mantega i reservem

En un bol batem els ous amb el sucre, quan hagin pujat de volum i veureu que surten bombolletes afegiu l'oli i la xocolata fosa amb la mantega, sense deixar de batre.

Quan està tot integrat aneu afegint la farina poc a poc i fent moviments suaus fins que no en quedi ni un grumoll.

A l'hivern, veureu que us queda una massa força compacta ja que la xocolata amb la mantega es refreda ràpid (a l'estiu amb la calor veureu que la massa uns queda més clareta) pel que jo hi afegeixo una mica de llet, i així a l'hora de menjar també el trobareu més esponjós.


El llibre porta una dedicatòria, en una banda, que se'ns va ocórrer unint algunes frases que l'Elisabet acostuma a dir i repetir. I a l'altra vam anar passant un darrere l'altre posant els nostres noms. Va ser molt divertit veure la por que tenien alguns alhora d'escriure i com els tremolava el pols. També va intervenir el fet que jo no parar de dir que vigilessin de no foradar el fondant :P

Sempre escrit amb retolador de tinta comestible! no us pensesiu que es pot fer servir qualsevol rotolador...


Per acompanyar el pastís, i com que sé que hi ha gent que no li va massa això dels pastissos de xocolata, vaig fer uns mini cupcakes de tiramisú, i en vaig decorar alguns posant amb fondant les lletres del nom de l'homenatjada. (Els mini cupcakes ja us els explicaré en el pròxim post).


En fi, va ser un bon dinar i a l'Elisabet li va fer molta il·lusió tot plegat. I és que el nostre departament som "Los Más Mejores"!


Fin aviat Elisabet, et trobarem a faltar!

ESTER

Comentaris