Una gran descoberta, el pastís de carabassa


Em van regalar una carabassa enorme per fer-ne puré. Vaig gastar-ne la meitat però us he de dir que no em va agradar massa. L'altra meitat la vaig guardar ja pelada al congelador a l'espera d'alguna altra idea, i l'altre dia vaig veure aquest post de l'Alma de Objetivo: Cupcake perfecto, un dels blocs que segueixo habitualment. 

No m'ho podia creure, un pastís de carabassa? Serà bo? Però després vaig pensar, si m'agrada tant el de pastanaga perquè no m'hauria d'agradar aquest? Doncs em vaig animar, amb alguna modificació a la recepta.


Ingredients:

100 ml d'oli d'oliva suau
200 gr de sucre morè
2 ous grans
240 gr de carabassa feta puré 
1 cullerada de postre d'extracte de vainilla
250 gr de farina
2 cullerades de postre de llevat en pols
1 cullerada de postre de canyella en pols
120 ml de llet
unes gotes de llimona

Preparació:

Primerament farem el puré de carabassa. Jo vaig posar la carabassa, que ja tenia pelada i tallada a trossos grossos, en un caçó amb una mica d'aigua, no fa falta que l'aigua cobreixi els trossos de carabassa. Ho vaig tapar i ho vaig coure fins que al punxar la carabassa estava tova. Després es posa al pot de la batedora i es tritura fins que en surti puré. No afegiu al principi tota l'aigua que havíeu posat al caçó sinó que afegiu només la que vegeu que sigui necessària per triturar la carabassa. I penseu que feu un puré i no una crema, ha de quedar una mica espesset.

Si teniu la carabassa sencera, com que costa bastant pelar-la, la podeu coure al forn, primer li treieu les pipes i la poseu en una font especial per forn, amb un dit d'aigua i tapada amb paper d'alumini. També fins que quedi tova, es peli fàcilment i es pugui xafar amb comoditat amb una forquilla.

Una vegada tenim el puré, jo el vaig passar pel colador xinès perquè em quedés un puré sense grumolls, i ho reservem.


En un bol hi posem la llet amb les gotes de llimona i ho reservem, la llet quedarà com tallada.

En un altre bol més gran hi posem l'oli, el sucre i els ous i ho batem. Hi afegim el puré de carabassa i la canyella i continuem batent. A continuació hi afegim la meitat de la farina i el llevat sense deixar de remenar. Finalment hi afegim la llet que havíem preparat i la resta de la farina.

Preescalfem el forn a 180º i mentrestant engreixem i enfarinem el motlle, en aquest cas en vaig fer servir un d'uns 20 cm de diàmetre. Hi aboquem la massa i ho coem durant uns 50-60 minuts. Recordeu a punxar-lo i ja està cuit quan surt el punxó net.

Quan ja està cuit el deixeu refredar i ja el podreu tallar.


Per farcir i cobrir tot el pastís vaig fer servir un frosting de formatge, que ja havia fet servir pel pastís de pastanaga, però amb alguna modificació.

Ingredients pel frosting:

200 gr de formatge Philadelphia o similar
120 gr de mantega 
200 gr de sucre glacé
1 cullerada de llet

Posem tots el ingredients en un bol i ho batem bé fins que en fem una crema. I ja la podem repartir per tot el pastís.


Per decorar el conjunt vaig tirar una mica de cacau en pols per sobre i també vaig fer una carabassa amb fondat la mar de mona.




Us dic de veritat que heu de provar aquest pastís, no us en penedireu, està realment deliciós!!

ESTER

Comentaris