L'aniversari de la Naia

Ara fa uns mesos, la Naia, la meva primera i de moment única neboda, va fer el seu primer aniversari. I quina millor manera de celebrar-ho que amb una festa familar i un mega pastís de dos pisos!

Vaig estar planejant-lo durant molt temps, la forma, els colors... L'únic que tenia clar era que volia que hi hagués un número 1 gegant. La cosa va ser força complicada, ja que tot just començava a treballar el fondant. Sí, sí, va ser el meu segon pastís de fondant i de dos pisos, i amb galetes decorades incloses!


Tota la família va quedar parada, i a mi em va fer molt feliç que agradés tant.

El procès va ser llarg, tres dies en total, però jo estava encantada de poder regalar-li aquest pastís a la meva princesa, i l'esforç va valer molt la pena.

Vaig començar amb les galetes. Són les típiques galetes de mantega decorades amb glassa tenyida de diferents colors.

Ingredients:

- 150 gr. de mantega
- 75 gr de sucre glass
- 200 gr de farina
- 1 cullerada d'aroma de vainilla (o el que vulgueu)
- 1 pessic de sal

Preparació:

És important que la mantega estigui a temperatura ambien. La poseu en un bol i la bateu fins que quedi blanquinosa. Poc a poc, i sense deixar de batre, hi anirem afegint el sucre glass tamisat. A continuació hi afegim l'aroma de vainilla i tornem a batre.

Ara toca afegir la farina, barrejada amb la sal i també tamisada. En aquest pas no farem servir la batedora sinó que utilitzarem una espàtula i ho anem treballant fins que quedi la farina integrada del tot. Al final i si us va millor també podeu amassar amb les mans.

Un cop la massa feta, en fem una bola i la col.loquem entre dos papers de forn, i l'estirem amb el corró, intentant que quedi tota la massa amb el mateix gruix. I ho deixem reposar una hora a la nevera.

Heu de tenir en compte de fer-les força gruixudes, perquè sinó a l'hora de clavar el pal per fer la piruleta, se us trencarà la galeta i no us servirà. 

Un cop la treiem de la nevera ja es pot tallar. Jo vaig fer servir uns talladors de galetes de diferents formes.


Finalment les posem al forn, precalentat a 170º, durant 12 o 15 minuts, depenent de la mida de la galeta, o fins que es comencin a enrossir. No us preocupeu si us sembla que surten toves, ja que quan es refredin s'endurina.

Per decorar-les vaig fer servir glassa real que vaig comprar, encara que també es pot fer a casa, a base de clara d'ou i sucre glass. I la vaig tenyir de diferents colors.


Pel que fa al pastís, vaig fer servir la recepta infalible del pa de pessic de xocolata del Taller de Pastissets. La veritat es que queda genial, gustós, esponjós, ... pels amants de la xocolata això sí. Encara que vaig haver de multiplicar la repta.

Per la base vaig fer servir un motlle quadrat de 30x30 cm i 7 cm d'alt. Pel que vaig poder partir-lo per la meitat.


En aquest cas vaig triplicar la recepta.

Pel número 1 tenia un motlle de silicona, i com que no és molt alt vaig haver de fer dues fornades amb la recepta doblada, i poder així tenir les dues parts del pa de pessic.


Un cop tret el pa de pessic del forn s'ha de deixar refredar abans de tallar-lo i farcir-lo. El millor es fer-lo un dia abans que el vulgueu cobrir.

En aquesta ocasió el vaig farcir amb ganaché de xocolata blanca i melmelada de maduixa. Sé que és una bomba i sembla que hagi de quedar molt dolç, però no és així. Va quedar boníssim.


La cobertura era de ganaché de xocolata negra, una capa molt fina, només perquè fes la funció de "cola" pel fondant.

Per fer el ganaché és tan fàcil com tenir la mateixa quantitat de xocolata que de nata líquida per montar. Es posa la nata al foc i a la primera bombolla que us surti, sense deixar que comenci a bullir, hi afegiu la xocolota i remeneu fins que es desfagi. Un cop fred, haurà agafat una textura més densa, i ja el podreu extendre pel vostre pa de pessic. I mentre prepareu el fondant poseu-lo a la nevera perquè quedi la cobertura més dura.



Més endavant ja us explicaré com cobrir el pastís amb el fondant i com fer les flors i el llaç que apareix en el pastís, però de moment crec que ja us he fotut un bon rollo! :)




Fins aviat!!

ESTER

Comentaris

  1. Però quina passada de pastís parella!!! molt maco i molta feina! però el resultat val la pena, oi?

    Gràcies per compartir-lo!

    Petons

    Marina

    ResponElimina
    Respostes
    1. moltes gràcies!!!
      si que va valer la pena sí. És cert que la Naia encara no era conscient de tot plegat amb un anyet... però em vaig quedar amb la cara dels seus pares i de la resta de la família... amb això ja n'hi ha prou...

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada