Panellets

Ja tornem a tenir aquí els panellets!! Tot i que a la majoria dels blocs que seguim no hem parat de veure receptes i decoracions "terrorífiques" de Halloween, nosaltres a casa continuem celebrant la castanyada i això vol dir també fer panellets.

Ya han vuelto los panellets! Aunque en la mayoría de los blogs que seguimos no hemos parado de ver recetas y decoraciones "terroríficas" de Halloween, nosotros en casa continuamos celebrando la castañada y eso significa también hacer panellets. 



Com us comentava l'any passat sempre ha estat una tradició fer panellets a casa i encara que l'any passat ma mare també en va fer, aquest any he tingut jo tota la responsabilitat de portar aquest dolç a taula.

La base sempre és la mateixa (teniu la recepta aquí) i a banda dels clàssics; ametlla, pinyons, cafè, cacau, aquest any hem innovat amb noves propostes. Ah i sense deixar de banda els coquets que són els meus preferits!!!

Como os comentaba el año pasado siempre ha sido una tradición hacer panellets en casa y aunque el año pasado mi madre también hizo, este año he tenido yo toda la responsabilidad de llevar este dulce en la mesa.

La base siempre es la misma (tenéis la receta aquí) y aparte de los clásicos; almendra, piñones, café, cacao, este año hemos innovado con nuevas propuestas. Ah y sin dejar de lado los coquets que son mis preferidos!


(Els coquets)
(Los coquets)

Els clàssics:

Los clásicos:

(Panellets d'ametlla)
(Panellets de almendra)

(Panellets de cacau i de pinyons)
(Panellets de cacao y de piñones)

(Panellets de cafè)
(Panellets de café)

I aquí els nous d'aquest any:

Panellets de crema catalana. Per fer-los hem afegit a una porció de la massa, concretament vam separar 200gr de la massa bàsica, i hi vam afegir un rajolí de licor de crema catalana i mitja culleradeta de postres de canyella en pols.

Y aquí los nuevos de este año:

Panellets de crema catalana. Para hacerlos añadimos en una porción de masa, concretamente separamos 200 gr de la masa básica, y añadimos un chorrito de licor de crema catalana y media cucharadita de postre de canela en polvo.


De nabius i xocolata blanca. Els vam fer afegint uns quants (a ull) nabius deshidratats a la massa base, i un cop cuits i freds els vam cobrir amb xocolata blanca fosa. Hi poses més nabius per decorar i ho deixes assecar.

De arándanos y chocolate blanco. Los hicimos añadiendo unos cuantos (a ojo) arándanos deshidratados a la masa base, y una vez cocidos y fríos los cubrimos con chocolate blanco fundido. Le pones más arándanos para decorar y lo dejas secar.



I finalment de taronja i xocolata negra. Per 200 gr de massa hi vaig posar la ratlladura d'una taronja, vigilant de no posar la part més blanca perquè no quedi amarg. Un cop cuits i freds fer el mateix que amb els anteriors però en aquest cas amb xocolata negra (mínim 50% de cacau).

Y finalmente de naranja y chocolate negro. Para 200 gr de masa le puse la ralladura de una naranja, vigilando no poner la parte más blanca para que no quede amargo. Una vez cocidos y fríos hacer los mismo que con los anteriores pero en este caso con chocolate negro (mínimo 50 % de cacao)



Bona castanyada a tothom!!

Feliz castanyada a todos!!



Fins aviat

Hasta pronto



ESTER

Comentaris